سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tue 7 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۳:۳۸:۰۴

شلمبرژه ۵۱ درصد شرکت حفاری روسی را خرید

باشگاه خبری فراساحل: غول نفتی شلمبرژه، از خرید ۵۱ درصد سهام شرکت روسی حفاری اوراسیا EDC خبر داد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از رویترز، این قرارداد دومین تلاش شلمبرژه برای خرید سهام EDC است و اولین شرکت نفتی امریکایی است که با وجود تحریم‌های ایالات متحده علیه نفت و گاز روسیه بعد از بحران کریمه، اقدام به عقد چنین قراردادی کرده است. اکساندر دجاپاریدز، رییس اجرایی EDC گفته است که «ما از عقد قرارداد با شلمبرژه استقبال می‌کنیم. ما با این شرکت از سال ۲۰۱۱ به تفاهم رسیدیم ارتباطات دوطرفه و سودآور ما از سال ۲۰۰۷ شکل گرفته است». رویترز گزارش کرده است که شلمبرژه در سال ۲۰۱۵، ‌با خرید ۴۵.۶۵ درصد از سهام EDC به مبلغ ۱.۷ میلیارد دلار موافقت کرد اما خدمات ضد انحصاری فدرال روسیه تصویب آن را به تعویق انداخت.

یک مقام دولتی روسیه گفته است که این قرارداد با مقاومت مقامات بالای روسیه مواجه شده است که نگران این مسله هستند که شلمبرژه کنترل اوراسیا را به دست خواهد گرفت. پس از آن EDC سهام خود را از بازار بورس لندن خارج کرد. شلمبرژه با این سرمایه‌گذاری به بازار روسیه دست می‌یابد، بازاری که تولید کنندگان علی‌رغم قیمت کم نفت هنوز باثبات نشان می‌دهند. شرکت‌های نفتی ایالات متحده عملیات‌های خود را در آمریکای شمالی با گسترش تولید نفت شیل و افزایش درآمد ادامه می‌دهند اما عملیات های بین‌المللی آن‌ها با وجود قیمت‌های کم دچار مشکل شده است.



  کد خبر : 4078
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :